Rychlost zvýši snad jen v Hrádku a Ropici (HORIZONT 1.8.2006)
1. srpna 2006, 23:08
Region - Zvýšení rychlosti v Hrádku a v Ropici - Za lesem na 70 kilometrů v hodině se možná dočkají řidiči. Právě tyto dva úseky navrhl dopravní inspektorát Policie ČR ve Frýdku-Místku na změnu dopravních značek z hlediska rychlosti jízdy a předložil kraji. Na dalších místech regionu se zásadní změny v dopravním značení podle dosavadních informací nechystají.
„Na kraj jsem předložil tyto dvě připomínky z oblasti Třinecka. Na návrh obvodního oddělení policie šlo o část průjezdu obcí Ropice Za lesem a také na širokém přehledném úseku na silnici 1/11 v Hrádku. Jinde je 1/11 úzká, takže o zvýšení rychlosti nelze uvažovat," potvrdil nám Oto Zeman z okresního dopravního inspektorátu. Jak se k věci postaví kraj, který je majitelem komunikací první třídy, zatím není jasné. „V této věci rozhodneme, momentálně ji řešíme, takže zatím nemohu předjímat. Čekáme na stanoviska, na základě kterých budeme rozhodovat," informovala nás mluvčí kraje Šárka Swiderová. Vyjadřovat se bude ředitelství silnic a dálnic, obce, policie a kraj si také chce vyžádat statistiku dopravní nehodovosti v místě. Dá se předpokládat, že rozhodnout by se mělo asi za 2 měsíce od podání podnětu. „Od začátku července řešíme v kraji celkem deset podnětů, většinou od občanů," dodává Swiderová.
„Budeme záležitost na radě obce projednávat. Máme obavy, že zvýšením rychlosti nastane problém. Předpokládám, že se rada přikloní k variantě, že by se rychlost zvýšila od okraje obce před úsek před školami na šedesát kilometrů v hodině, za přechodem by se snížila na padesát a směrem k Jablunkovu by mohla být až sedmdesát kilometrů v hodině, i když já sám se přikláním spíše k šedesáti," říká Pavel Tomčala, starosta Hrádku.
Na silnicích druhé a třetí třídy rozhodují o změnách dopravních značek příslušné pověřené obce, tedy dopravní odbory třinecké, jablunkovské a českotěšínské radnice. Podat podnět může kdokoli z občanů. „Zatím jsme nedostali podnět ke změně dopravního značení. Spíš se objevují žádosti o udělení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích. Přechodné povolení chtějí také například kvůli parkování na chodníku během stěhování lidé či firmy," komentuje vedoucí dopravního odboru třinecké radnice Miriam Hronovská. Občas se podle ní objeví žádost na snížení rychlosti na sídlištích či o instalaci retardéru, například na Kamionce či Sosně.
PETRA JURASKOVÁ