Diskuse

Prihlášení

icon

Uživatelské jméno:

Heslo:

Nová registrace Zapomenuté heslo

 

Seznam témat    Registrace    Přihlásit se     Sbalit příspěvky

 

 

Vkládání příspěvků do diskuse je možné až po registraci!

Pro registraci si připravte mobilní telefonní číslo, na které Vám přijde ověřovací SMS.

 

Re: Petice proti hluku

Autor: Robert Borski Muž

Založeno: 29.08.2011, 11:08
Odpovědí: 0

Milý Tomáši,

mnoho lidí, kteří Hrádkem projíždějí a neznají historii této stavby, si klade podobné otázky jako vy. Na první pohled to možná vypadá, že tehdejší zastupitelstvo udělalo velikou chybu.

Chci připomenout, že tato varianta byla zastupitelstvem schválena jednohlasně.
K dispozici byly jenom špatná řešení, vybrali jsme to nejlepší z nich. Byla to především iniciativa Obce, že bylo nalezeno a dotaženo do konce řešení. Státu tehdy vyhovoval stávající stav po rekonstrukci z roku 1994. To byla varianta zadarmo. Samozřejmě, že tenkrát jsme nebyli v EU a aut zde jezdilo 3x méně.

Pokud poukazujete na rozdělení, Hrádek je rozdělen železnicí již hodně dlouho (stejně jako například Vendryně). A koneckonců také Olzou a natrvalo (s jediným mostem v obci).
Nezapomínejte, že se postavily dvě stavby v jednom (optimalizace žel. trati a průtah). I kdyby tady I-11 nebyla vůbec, úplně stejné rozdělení by nastalo vlivem rekonstrukce železnice, akorát bariéry by byly blíž k sobě. Obchvat železnice nikdo nikdy nenavrhoval (z pochopitelných důvodů).

Legálních přechodů přes železnicí bylo před stavbou méně (nepočítám divoké přechody přes koleje). Nyní máme na 2,5 km úseku 5 míst, kde mohou přecházet chodci a to ve srovnání s miulostí naprosto bezpečně.

Dnešní situace a perspektiva dalšího pokračování I-11 Bystřice - Tošanovice je prakticky v nedohlednu. Loni ministr dopravy po své návštěve Hrádku prohlásil, že pokračování stavby tohoto úseku je nevyšší prioritou. Minulý týden jiný ministr dopravy při otevírání průtahu Hrádkem řekl, že finanční prostředky na pokračování stavby by mohly být mezi lety 2014 - 2020. Již to není nejvyšší priorita ministerstva. Kdo ví, co bude v letech 2014-2020. A lidé čekají a zatím to tak vypadá, že budou čekat ještě dlouho. Já jsem dnes velmi šťasten, že alespoň občané Hrádku již mají čekání za sebou. Tři těžké roky obyvatelstvo trpělo a nyní máme výsledek, máme vyřešeno! Mnoho obcí čeká na své obchvaty, kdoví kolik z nich a kdy se dočká. Z tohoto úhlu pohledu Hrádek patří k těm šťastnějším.

Co se týče hluku, problém, na který poukazuje petice vznikl až 16.5.2011, což je poměrně nedávno a týká se části obce za tratí (cca 600 obyvatel), ne celé obce. A je třeba zdůraznit, že problém je technický řešitelný a Obec bude prosazovat taková opatření, která situaci dotčených občanů zlepší. Budeme postupovat stejně vehementně jako při řešení jiných problémů, jenž se během stavby koridoru vyskytly. Např. provizorní lávka na Harcově, betonové bariéry místo plastových, přeložka potoka od Vile a další.

Pokud vás otázka "proč vede dopravní koridor středem obce a ne jinak" skutečně zajímá, doporučuji odkaz z našich www stránek. V příloze článku je kompilát z Hrádeckých novin o rozhodovacím procesu průtahu Hrádkem. Zde je odkaz:
http://www.obechradek.cz/cz/menu/79/o-obci/nazory-zastupitelu/clanek-1153-proc-stredem-obce/

Robert Borski

Odpovědět na příspěvek