Autor:
Založeno: 19.01.2008, 12:06 Odpovědí: 21
Stavba Hrádek - obchvat (průtah) je projektována v S 11,5 a měří 3,23 km. V druhé etapě je výhledově plánováno rozšíření na kategorii R 22,5/100. V září 2004 bylo zpracováno oznámení dle zákona č. 100/2001 Sb. o posuzování vlivu na životní prostředí. Stavba nebude posuzována podle zákona č. 100/2001 Sb. o posuzování vlivu na životní prostředí.
Řešení obchvatu bylo v minulosti navrženo v několika variantách, avšak z hlediska záboru pozemků, složitých výškových poměrů, blízkosti řeky Olše a velké finanční náročnosti nereálná. Z podnětu obce Hrádek bylo navrženo vedení silnice I/11 společně s připravovanou přestavbou železničního koridoru "ČD DDC Optimalizace traťového úseku Dětmarovice - Mosty u Jablunkova - st. hr.". Trasa bude vedena na společném tělese s železniční tratí s překrývajícími se ochrannými pásy. Dojde k posunu železniční trati v km 300,320 - 303,590 o max. 12,4 m vpravo. Díky tomu se uvolní místo, kde bude vedena silnice I/11. Stavba na konci úseku navazuje na připravovanou stavbu Jablunkov-obchvat.
Součástí stavby jsou 3 mosty, 2 podchody pro pěší, přeložka místní komunikace za železniční tratí kategorie MOK 4,5/30, výstavba nové obslužné komunikace III. třídy kategorie MO 8/50 vpravo od silnice I/11. Stávající silnice bude převedena do kategorie místních komunikací MS/90. Dále budou přeloženy 3 vedení plynovodů a vybudováno 5 protihlukových stěn o celkové délce 2150 m. Celkový objem násypů je 91 000 m3 a pro druhou etapu 68 000 m3.
Náklady na stavbu jsou plánovány na 830 mionů Kč. Pro rok 2008 je na stavbu vyčleněno 444 milionů Kč, z toho je 290 milionů Kč z Operačního programu Doprava a 124 milionů Kč z úvěrů. Realizace je plánována společně se stavbou železničního koridoru v období srpen 2008 až květen 2012.
Odpovědět na příspěvek
|