Autor: řidič
Založeno: 04.08.2010, 07:35 Odpovědí: 1
To si snad děláte srandu, že ještě existují řidiči pracující 12 hodin denně a 7 dnů v týdnu? Vlastně máte pravdu, cestou do práce i z práce a dokonce o víkendu, jsou na staveništi pořád stejní řidiči, oni jsou to vlastně otroci současné doby.To aby člověk z baráku vůbec nevycházel, protože ho může omylem srazit vyčerpaný řidič.
Máme tady demokracii otroků a otrokářů, hold zlaté staré časy asi nebylo to největší zlo?
Všichni kritizujeme ty druhé, ale sami, když přijde problém, zalezeme do kouta....no a není to tak?
Zbabělci vědí, že zákon lze ošidit, ale pouze do doby, nežli jiný unavený řidič zmrzačí někoho z rodiny, to si pak uvědomí, že za peníze si nikdo zdraví nekoupí.
Pracovní doba, doba odpočinku a bezpečnostní přestávky musí u členů osádky nákladního automobilu nebo autobusu splňovat tyto kriteria:
a) zaměstnavatel je povinen rozvrhnout pracovní dobu tak, aby denní doba řízení činila nejvýše 9 hodin. Doba řízení může být 2x v týdnu prodloužena na 10 hodin. Celková doba řízení nesmí překročit 90 hodin v období dvou po sobě následujících týdnů. Za dobu řízení se považuje doba vlastního řízení vč. přerušení řízení na dobu kratší než 15 minut.
b) doba řízení uvedená v písm. a) může být prodloužena v nezbytném rozsahu za účelem dojetí do vhodného místa k zajištění bezpečného vystoupení osob nebo vyložení nákladu. Důvody prodloužení je řidič povinen uvést v záznamu o době řízení vozidla a bezpečnostních přestávkách.
c) člen osádky nákladního automobilu nebo autobusu musí mít
=> nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami nejméně 11 hodin a
=> nepřetržitý odpočinek v týdnu nejméně 45 hodin
d) nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami může být
=> zkrácen až na 9 hodin po sobě jdoucích nejvýše třikrát v týdnu za podmínky, že v následujícím týdnu bude prodloužen o dobu předchozího zkrácení
=> rozdělen na 2 nebo 3 části ve dnech, v nichž není zkrácen na 9 hodin, přičemž musí jedna část činit nejméně 8 hodin a nepřetržitý odpočinek musí být prodloužen z 11 hodin na nejméně 12 hodin
e)zaměstnavatel je oprávněn nepřetržitý odpočinek v týdnu zkrátit až na
=> 36 hodin, je-li vyčerpán v obvyklém místě odstavení vozidla nebo v místě bydliště
=> 24 hodin, je-li čerpán mimo tato místa
f) doba zkrácení nepřetržitého odpočinku v týdnu musí být nahrazena nejpozději do 3 týdnů od uplynutí týdne, v němž byla doba zkrácena. Doba nepřetržitého odpočinku poskytovaná jako náhrada za zkrácený odpočinek musí navazovat na odpočinek v délce nejméně 8 hodin, a pokud o to řidič požádá, musí mu být poskytnuta v obvyklém místě odstavení vozidla nebo v místě bydliště řidiče
g) je-li ve vozidle více než 1 řidič, musí mít každý z nich nepřetržitý odpočinek
=> mezi dvěma směnami nejméně 8 hodin po sobě jdoucích během 30 hodin
=> v týdnu alespoň 45 hodin po sobě jdoucích, přičemž tato doba může být zkrácena až na 36 hodin, je-li čerpána v obvyklém místě odstavení vozidla nebo v místě bydliště řidiče, a až na 24 hodin, je-li čerpána mimo tato místa
h) doba řízení musí být po uplynutí 4,5 hodiny přerušena bezpečnostní přestávkou v trvání nejméně 45 minut, nenásleduje-li nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami nebo nepřetržitý odpočinek v týdnu. Bezpečnostní přestávka může být rozdělena do několika přestávek v trvání nejméně 15 minut zařazených do doby řízení.
Odpovědět na příspěvek
|