Autor: Robert Borski
Založeno: 22.10.2009, 06:53
Vážený občane,
ti obyvatelé, kteří se na mě obracejí přímo s konkrétním problémem, vědí, že jejich připomínky řeším neodkladně. Velké procento z nich může potvrdit, že se problémy podařilo vyřešit k jejich spokojenosti. U některých problémů se to zatím nedaří. To ještě neznamená, že naše počínání není dostatečně razantní. Je to práce, která probíhá na operativních poradách a kterou nezasvěcený občan nemůže posoudit.
Internetová diskuze je vhodný prostor na odpovědi, ale osobně nerad odpovídám člověku, který skrývá svou identitu a píše anonymně. Některé otázky jsou však natolik důležité, že překonám svůj postoj k anonymům a odpovím.
Osobně je mi velmi líto všech spoluobčanů, kteří jsou denně vystaveni blátu, dopravnímu omezení, prachu a dalšímu nebezpečí, která se na takto komplikované stavbě vyskytují. Zastupuji toho času starostu, který je momentálně v pracovní neschopnosti. Jsem na staveništi prakticky každý den a řeším desítky stížnosti, připomínek a požadavků občanů Hrádku. Nejhorší je, že lidem nemohu pomoci tak, jak by potřebovali. Neodstraním těžkou techniku ze staveniště, nepřenesu je v bezpečí na druhou stranu, nezvednu stále blikající závory. Jediné, co mohu je, částečně zmírňovat jejich nepohodlí a doufat, že pracovníkům stavby půjde práce od ruky, aby tato nejhorší etapa stavby byla již brzy minulostí. Zúčastňuji se pravidelných (1x týdně) operativních porad, i když obec není pravoplatným účastníkem těchto interních jednání. Když se stavba před čtyřmi roky plánovala, nikdo z nás, kteří se k tomu tehda měli vyjadřovat, si ani v těch nejhorších snech nedokázal představit, jak tvrdý dopad na obyvatelstvo bude mít stavba koridoru za plného provozu. Ale tím se nechci vymlouvat nebo se vyhýbat zodpovědnosti. Cením si občanů, bydlících za tratí za jejich disciplinovanost, trpělivost a taky velkorysost.
Problém, o kterém píšete, tzn. dlouhé čekání na přejezdu, je opravdu neřešitelný, za předpokladu dodržování dopravních předpisů. Jediné možné logické východisko, tj. nechráněný přejezd bez závor a světel je nepřijatelný z bezpečnostního hlediska. Za tratí toho času žije víc než 700 obyvatel. Protože vlaky jezdí jenom po jedné koleji, technické zabezpečení tratě nedovolí otevřít závory dříve, než bude vlak v Bystřici. Tento problém, jak jste již určitě zjistil sám, se týká případu, kdy vlak míří do Bystřice. Co se týče dopravně technického zabezpečení prostoru železničního přejezdu a výjezdu na hlavní silnici v tomto prostoru, stále hledáme možnosti jak situaci zlepšit. Zítra budu o tomto tématu jednat na PČR F-M.
Pane, pokud na to máte a skutečně vám jde o věc, přijďte, ukažte vlastní řešení, převratný nápad, anonymní připomínka na internetu je málo. Velkým přínosem při stavbě, a to chci na tomto místě ocenit, byl angažovaný přístup občana Hrádku, pana Milana Bukovčana, který se zúčastnil spolu s námi schůzky s investorem. Jeho nápad na vyřešení přechodu skrz trať se bude nyní realizovat.
S pozdravem
Robert Borski
Odpovědět na příspěvek
|