Diskuse

Prihlášení

icon

Uživatelské jméno:

Heslo:

Nová registrace Zapomenuté heslo

 

Seznam témat    Registrace    Přihlásit se     Sbalit příspěvky

 

 

Vkládání příspěvků do diskuse je možné až po registraci!

Pro registraci si připravte mobilní telefonní číslo, na které Vám přijde ověřovací SMS.

 

Dotaz k jednání o řešení dopravní situace z 12.2.2009

Autor: Irena Czudková Žena

Založeno: 14.02.2009, 16:57
Odpovědí: 1

Vážený Pane starosto a místostarosto,
můžete sdělit občanům, jak dopadla schůzka ohledně bezpečnosti na silnici přes obec Hrádek s policii ČR, jak jste se rozhodli, co uděláte pro bezpečnost občanů.
Budou zde další přechody? semafory ? osvětlení přechodu ??
Budou zde dále umírat občané obce Hrádku při tak frekventované silnici??
Myslím si, že jeden přechod přes tak dlouhou obec nestačí.
A slova jednoho zastupitelé, že je to v lidech, že stejně nebudou chodit přes přechod,že je zbytečné dělat další přechody je velká blbost.Nebude nikdo chodit 500 m - 1 km až na přechod, když může přeběhnout silnici, zrovna když potřebuje se dostat na druhou stranu obce !!Jsme přece obec né??!!Nejsme žádné velkoměsto.Tato silnice není žádná dálnice !!!
Znáte vůbec dopravu autobusu a vlaků? Víte jak snadno se dá přejít silnice,když stojíte na přechodu?? Máte to vůbec vyzkoušeno, abyste mohli soudit lidí, zda je to v alkoholu, či při hospodě?? Přece na každém rohu obce(cca 300 m ) je hospoda!!
Kolik dopravních nehod tady bylo při zavinění řidičů v alkoholu, či chodců??

Odpovědět na příspěvek

 

Re: Dotaz k jednání o řešení dopravní situace z 12.2.2009

Autor: Robert Borski Muž

Založeno: 15.02.2009, 00:09

Vážená paní Czudková

Reaguji na váš příspěvek a pokusím se odpovědět na některé vaše dotazy. Schůzka ohledně bezpečnosti proběhla 12.2.2009, přesně tak jak uvádíte. Na této schůzce Obec podala několik návrhů na zlepšení dopravně bezpečnostní situace.

a) Instalace dvou ks informačních radarů. Bylo policii akceptováno. Jeden radar bude umístěn v prostoru před motorestem Boal, druhý na Harcově. První z nich lze zřídit do týdne od objednávky, není třeba žádných speciálních povolení. Pro druhý (na Harcově) je třeba postavit na druhé straně silnice sloup a zavést k němu elektřinu. Toto lze udělat na jaře. Pro vaši zajímavost, 1 ks odpovídajícího radaru stojí cca 100 000,- Kč. Radar bude obsahovat zařízení na zpracování dat. Tzn. je schopen zjistit, kolik aut denně projede obcí (to by pomohlo doplnit vaše statistiky i o noční hodiny), dále vyhodnocuje, ve kterých hodinách je rychlost nejčastěji překračována, atd. My jsme domluveni s PČR, že jim tyto data budeme poskytovat, aby oni mohli efektivněji měřit v obci rychlost. Tyto radary plně zaplatí obec. V této souvislosti jsem v pátek oslovil 3 firmy, které tyto radary vyrábějí. Výsledek (první radar) uvidíte, předpokládám, cca do 2 týdnů.

b) Reflexní zvýraznění značky omezená rychlost při obou vjezdech do Hrádku. Termín v této chvíli neumím odhadnout. Opět odsouhlaseno s policií ČR.

c) Plná čára přes celou obec. Termín na jaře při obnově vodorovného značení.

d) Instalace provizorních semaforů na přechodu pro chodce. Nutno vypracovat projekt. Náklady cca 500 000,- Kč. Obec se bude snažit na tuto stavbu získat dotaci. Pokud získá alespoň 50%, semafory postaví. Viz usnesení zastupitelstva ze dne 11.2.2009. Termín realizace odhaduji na léto 2009. Opět odsouhlaseno policií.

e) Vybudováním dalších přechodů pro chodce je pro PČR problematické z důvodu zhoršení plynulosti provozu. Navíc, zebru lze podle zákona namalovat jedině za předpokladu, že po obou stranách cesty bude chodník. To v Hrádku není a nebude. Místo výstavby chodníku se bude budovat koridor. Díky tomu budou v Hrádku další dopravní omezení. Pro někoho je to dobrá zpráva, pro někoho špatná. Jednáme ještě o vybudování přechodu pro chodce na Harcově (k autobusové zastávce).

f) O osvětlení přechodu jsme nemluvili. Přechod byl v minulosti dodatečně osvětlen. Mělo by to být, dle mého názoru, dostačující.

Zda zde budou či nebudou umírat občané, nedokážu relevantně odpovědět. Jediný, kdo to ví je Bůh. Ale zaručuji vám, že až bude koridor postaven, nebude mít chodec možnost na něj normálně vstoupit, proto již nebude umírat.

Další vaše připomínky a dotazy mi připadají poněkud úsměvné, přesto se pokusím na ně (taky úsměvně)odpovědět.
Ano, také jsem přesvědčen, že jeden přechod je málo. Řešení je problematické viz výše uvedený bod e). Ano, jsme vesnice nikoliv velkoměsto a tato silnice zcela jistě není dálnice. V tom jsme zajedno. Slova jednoho zastupitele ať komentuje dotyčný zastupitel.

Co se znalosti dopravy vlaku a autobusu týče, přiznám se, že dost dobře nerozumím otázce. Jestli jste měla na mysli poukázat, jak často autobusem nebo vlakem jezdím, odpovím, že v současnosti vůbec, jelikož jezdím autem. V minulosti vždycky, poněvadž jsem auto neměl. Každý den ráno vyjíždím z vedlejší silnice a dávám přednost všem autům, které jedou po hlavní tak dlouho, až bude mezera z obou stran dostatečně veliká, stejně tak, jak to dělá chodec. Když se vracím z práce, dělám totéž, akorát v Bystřici.

Myslíte si, že abych mohl soudit druhé, musím si nejdřív vyzkoušet přejít po přechodu? Já myslím, že soudit druhé nemám právo, ani kdybych chodil po přechodu denně. Jakýpak soud? Když prokazatelně vím, že u konkrétní dopravní nehody byl přítomen alkohol (opilý traktorista Milan Vatral), i když příčinou bylo nedání předností v jízdě, mohu to svobodně a bez okolků říct a nebudu tvrdit, že za to může hustý provoz. To je stejné, jako kdybych při cestě do „Vile“ v dnešním počasí s letními pneumatikami vjel do příkopu, a blábolil, že za to může ten sníh, popřípadě místostarosta, který nezajistil bezvadné vyorání. Já jsem jenom řekl, že všechny tragické dopravní nehody se odehrály mimo přechod. Opravte mě, pokud se mýlím.

Další otázka: Víte, jak snadno se dá přejít silnice, když stojíte na přechodu??
Odpověď: To záleží na tom, zda právě projíždí auto. Když projíždí, je třeba čekat, až se přechod uvolní. Když neprojíždí, je to velmi snadné.

Nesouhlasím s tvrzením, že na každém rohu obce (cca 300 metrů) je hospoda. V Hrádku je jedna hospoda u Burého podél místní komunikace a motorest Boal podél hlavní silnice. V rozích Hrádku je Loučka, Filipka, Kopytná a les.
Nyní vážně.

Co se týče dopravních nehod na silnici I/11 v Hrádku všeobecně, nemám přesnou statistiku. Zaznamenával jsem si jenom ty tragické. Před dvěma týdny jsem o přesnější statistiku požádal dopravní inspektorát. Zde jsou výsledky jeho statistik (bohužel, PČR mi dodala data jenom od roku 2006 do současnosti).

Datum příčina oběť
23.1.2009 nepřiměřená rychlost chodec
15.11.2008 nepřiměřená rychlost chodec
8.10.2008 nedání předností v jízdě motocyklista
2.3.2007 nepřiměřená rychlost chodec
1.10.2006 nepřiměřená rychlost chodec
8.7.2006 nedání předností v jízdě motocyklista
19.5.2006 nesprávné předjíždění 2 řidiči

Věřím, že vás mé odpovědi uspokojily dostatečně.

Robert Borski

Odpovědět na příspěvek